Zobacz ofertę serwerów do mailingu >>
Do czego służą programy do mailingu?
Nawet najlepsze mailingi nie będą skuteczne bez porządnego zaplecza technicznego. Programy do mailingu są narzędziami, które dostosowane są specjalnie do masowej wysyłki maili. Umożliwiają tworzenie i zarządzanie bazą subskrybentów, a także tworzenie i zarządzanie listami wysyłkowymi oraz kampaniami mailingowymi. Program do mailingu oferowany przez Smart Webtechnologies to również bardzo przydatne narzędzie do analizy statystyk prowadzonych przez nas kampanii.
Aplikacja do mailingu – baza subskrybentów
Tworzenie bazy subskrybentów w programie do mailingu oraz zarządzanie nią jest bardzo intuicyjne. Nie ma tu żadnych limitów, jeśli chodzi o ilość subskrybentów, którą możemy dodać do bazy. Użytkowników można do bazy dodawać ręcznie, można również w szybki sposób importować i eksportować bazę adresów mailowych. Program mailingowy Smart Webtechnologies umożliwia szybką edycję bazy danych i zarządzanie pojedynczymi użytkownikami. Oprogramowanie do mailingu pozwala ponadto na tworzenie dowolnej liczby list wysyłkowych i zarządzanie nimi niezależnie.
Dodawanie nowego użytkownika do bazy programu do mailingu
Ręczne dodanie użytkownika do bazy danych aplikacji mailingowej jest bardzo proste. Wystarczy wpisać jego adres mailowy w menu dodawania. Jeśli chcemy, by nowy użytkownik dołączył do naszych mailingów, musimy go następnie przydzielić do danej listy mailingowej, a listę mailingową dodać do wybranej kampanii.
Zarządzanie użytkownikiem w aplikacji mailingowej
Każdemu z dodanych do bazy programu do mailingu użytkowników można nadać jeden z trzech statusów. Użytkownik potwierdzony to użytkownik, do którego wysyłane są mailingi. Użytkownik niepotwierdzony to ten, który zasubskrybował listy, ale nie potwierdził jeszcze swojego adresu e-mail. Użytkownik zablokowany natomiast to ten, który zrezygnował z otrzymywania maili. Program do mailingu umożliwia ręczne blokowanie użytkownika poprzez panel zarządzania, ponadto użytkownik może sam zrezygnować z otrzymywania maili poprzez kliknięcie w link dodawany do wiadomości.
Uzgadnianie użytkowników w programie mailingowym
Uzgadnianie użytkowników, to bardzo przydatne narzędzie programu mailingowego, dzięki któremu możliwe jest wykonywanie operacji na wielu użytkownikach naraz. W ramach uzgadniania użytkowników możemy oznaczać subskrybentów listy jako potwierdzonych, przenosić użytkowników do nowych list, umieszczać ich na czarnej liście (przydatne w przypadku subskrybentów, którzy mają więcej niż określoną liczbę zwrotów), a także usuwać tych subskrybentów, których adres mailowy jest nieprawidłowy.
Tworzenie list wysyłkowych w oprogramowaniu do mailingu
Listy wysyłkowe to nic innego jak spis, zawierający adresy mailowe konkretnej grupy użytkowników. Wykorzystuje się je w celu zdefiniowania do jakich użytkowników ma zostać wysłana kampania.
Program do mailingu umożliwia tworzenie nieograniczonej liczby list wysyłkowych, które mogą posiadać swoje osobne nazwy i opisy. W celu stworzenia nowej listy wystarczy dodać ją w menu list, zdefiniować jej parametry i dodać do niej adresy mailowe potrzebnych użytkowników.
Umieszczenie jednego użytkownika na wielu listach wysyłkowych
Bardzo przydatną funkcją oprogramowania do mailingu jest możliwość umieszczenia jednego użytkownika w wielu listach wysyłkowych jednocześnie. Dzięki temu jeden adres mailowy możemy wykorzystać w różnych kampaniach mailingowych. W tym celu wystarczy wejść we właściwości użytkownika i dodać do niego wszystkie listy wysyłkowe, na których ma się znajdować.
Importowanie adresów do oprogramowania do mailingu
Adresy można zaimportować do bazy programu do mailingu na trzy sposoby:
- Skopiować i wkleić listę adresów mailowych do pola importu
- Wgrać plik z adresami email
- Zaimportować plik z danymi w formacie CSV
Eksportowanie adresów
Program mailingowy umożliwia nie tylko import adresów, ale również szybki eksport wszystkich adresów z bazy lub tylko tych, z wybranej listy wysyłkowej. Przydatną funkcją aplikacji do mailingu jest również możliwość eksportowania adresów użytkowników spełniających konkretne parametry (np. ramy czasowe rejestracji użytkownika).
Jak stworzyć kampanie mailingowe w programie do mailingu?
Proces tworzenia nowej kampanii mailingowej w oprogramowaniu do mailingu składa się z kilku etapów. Na każdym etapie tworzenia kampanii można ponadto sprawdzić efekty swojej dotychczasowej pracy – program do mailingu umożliwia wysyłanie wiadomości testowej, dzięki której szybko podejrzymy, jak aktualnie wygląda nasza wiadomość.
- W pierwszym okienku tworzenia kampanii należy zdefiniować tytuł kampanii, nadawcę oraz treść kampanii i stopkę. Rozbudowany graficznie edytor HTML w programie do mailingu jest wyjątkowo intuicyjny w obsłudze i posiada wiele elementów znanych z programów typu Word. Aplikacja do mailingu umożliwia dodanie do każdej kampanii linku odsyłającego do innej strony oraz specjalnego linku pozwalającemu subskrybentom zrezygnować z otrzymywania wiadomości.
- W drugim okienku możemy zdefiniować format wysyłanej wiadomości (HTML/tekstowa), a także szablon, dzięki któremu nasze mailingi będą atrakcyjne wizualnie. Szata graficzna mailingów to ważny element wpływający na powodzenie kampanii. Szablony można tworzyć samodzielnie w zakładce „Szablony”. Aplikacja do mailingu umożliwia stosowanie dużej liczby szablonów i dobieranie ich w zależności od potrzeb kampanii. Można także jeden z szablonów ustawić jako szablon domyślny.
- W kolejnym ekranie możemy zaplanować parametry czasowe kampanii. Ustawiamy tu, kiedy wysyłka mailingu ma się rozpocząć i kiedy ma się zatrzymać (po zakończeniu wysyłania czy wcześniej).
- W następnym oknie wybieramy listy z użytkownikami, którzy mają otrzymać wiadomości.
- Ostatnie okno to podsumowanie całej kampanii – możemy sprawdzić tu wszystkie wcześniejsze ustawienia przed ostateczną wysyłką.
Program do mailingu a zarządzanie kampaniami i statystyki
Zarządzanie kampanią w programie do mailingu polega między innymi na sterowaniu wysyłką maili (uruchamianie, zatrzymanie i wznowienie wysyłki). Aplikacja do mailingu automatycznie dzieli kampanie na zakończone (wysłane), aktywne oraz szkice tych kampanii, dzięki czemu zarządzanie całością jest jeszcze łatwiejsze.
Oprogramowanie do mailingu Smart Webtechnologies posiada również bardzo przydatne narzędzie do śledzenia efektów kampanii mailingowej. W statystykach kampanii można zobaczyć między innymi czas wysyłki, ilość wysłanych wiadomości, ilość otwartych wiadomości, ilość klikniętych linków, a także ilość zwrotów. Statystyka wyświetleń wiadomości pokazuje nam nie tylko ile wiadomości z wysłanych zostało wyświetlonych, ale również kto (jaki adres email) wyświetlił naszą wiadomość. Możemy ponadto sprawdzić, ile razy został kliknięty link wygenerowany w wiadomości, a także zobaczyć kto go kliknął i kiedy to nastąpiło. Program do mailingu posiada ponadto statystykę domen, która pokazuje ilu użytkowników w aplikacji znajduje się w określonej domenie.
Zobacz ofertę serwerów do mailingu >>